Beseda s absolventy
V pátek 7. února 2025 se na našem gymnáziu uskutečnilo setkání studentů 2. a 3. ročníku s absolventy zastupujícími různé obory z vysokých škol. Studenti tak měli příležitost dozvědět se více o pracovních možnostech, trendech v oborech a užitečných dovednostech, které mohou využít ve své budoucí kariéře. Absolventi nejprve představili své studijní obory a poskytli studentům informaci o přijímacím řízení i o samotném studiu. Studenti mohli následně v užším kruhu klást různé otázky a zjistit tak vše, co je o daném oboru zajímalo. Setkání bylo inspirativní a motivující pro všechny zúčastněné.
Děkujeme absolventům za jejich spolupráci a za čas věnovaný našim studentům.
Dita Massey
4. místo v krajském kole ve florbale
Skvělého výsledku dosáhli naši kluci ve florbalovém turnaji Subterra cup, který je určen pro studenty středních škol. 22. listopadu jsme zavítali do Nového Města n. M., kde se konalo okresní kolo. Postupně jsme se střetli se čtyřmi středními školami (SOŠ Nové Město, Gymnázium Nové Město, SOŠ Velká Bíteš a Gastro-technická SŠ Velké Meziříčí). Po čtyřech vítězstvích kluci vybojovali první místo, kterým jsme se kvalifikovali do krajského kola.
V krajském kole konaném 15. ledna v Třebíči byly našimi soupeři týmy z Jihlavy a Třebíče. Po jedné výhře, jedné remíze a dvou prohrách jsme obsadili konečné 4. místo.
Gratuluji hráčům ke skvělému úspěchu a děkuji za výbornou reprezentaci naší školy.
Zdeněk Mucha
Učebny gymnázia zaplnili návštěvníci
Jak vyrobit malou sopku nebo chemikovu krev, jak vypadá Stirlingův motor či lidské tělo uvnitř, jak chutná tradiční bavorská pomazánka a voní učebna výtvarné výchovy, to všechno se dozvěděli návštěvníci, kteří ve středu 29. ledna zavítali na velkomeziříčské gymnázium.
Více informací a fotografií v článku Velkomeziříčska: https://www.velkomeziricsko.cz/vsehochut/13574-ucebny-gymnazia-zaplnili-navstevnici
Podání přihlášek pro školní rok 2025/2026
V roce 2025 můžete do prvního kola přijímacích zkoušek v termínu od 1. do 20. února 2025 podat až 3 přihlášky do oborů vzdělání bez talentové zkoušky.
Máte na výběr tři různé způsoby, jak podat přihlášku na střední školy. Pokud podáte přihlášku elektronicky, získáte maximum možných výhod, ale podat přihlášku můžete také po vytištění formuláře z online systému (tzv. výpis) nebo listinným formulářem (tzv. tiskopis).
Další podrobnosti v souboru Podání přihlášek pro školní rok 2025/2026 (167 KB).
Inspirativní zasedání Středoškolského parlamentu Kraje Vysočina
Díky studentské radě jsme měli příležitost zúčastnit se zasedání Středoškolského parlamentu Kraje Vysočina, které se konalo 17. prosince 2024 v kongresovém sále krajského úřadu v Jihlavě.
Na úvod jsme přivítali významné hosty – nového hejtmana Kraje Vysočina Ing. Martina Kuklu, náměstka hejtmana Mgr. Pavla Fraňka, který má na starosti školství, mládež a sport, a také radního Ing. Pavla Řehoře. S nimi jsme vedli otevřenou diskuzi na různá témata, mezi nimiž dominovalo duševní zdraví, cíle pro toto volební období, plány na udržení mladých lidí v kraji či projekt nové školy ve Žďáře nad Sázavou. Tato škola bude fungovat podle estonského modelu vzdělávání, který klade důraz na online studium. Žáci nebudou muset docházet prezenčně, přesto budou absolvovat průběžné testy, které je budou motivovat k pravidelnému studiu.
Dalším bodem zasedání bylo představení nového webu parlamentu (https://www.parlamentvysocina.cz) a plánovaných aktivit předsednictva. Zároveň jsme si vyměnili zkušenosti a nápady na projekty, které se již na různých školách uskutečnily a byly úspěšné.
Například jsme slyšeli o „přednáškovém dni“, kdy si studenti pozvali do školy zajímavé přednášející z různých oborů. Studenti měli předem k dispozici program a mohli si podle svého zájmu zvolit konkrétní přednášky, aby se předešlo přeplnění místností.
Další inspirativní projekt byl věnován Sametové revoluci. Škola se vyzdobila tematickými předměty, které studenti našli doma nebo u prarodičů. Učitelé i studenti se oblékli do dobových kostýmů a ve třídách probíhaly projekce, čtení či diskuze. Na chodbách byly připraveny ankety, například otázka „Která zpěvačka je lepší – Iveta Bartošová, nebo Helena Vondráčková?“, na kterou mohli studenti hlasovat přes QR kódy. Celý den byl navržen tak, aby studenti sami aktivně objevovali historické souvislosti.
Tyto projekty nám poskytly spoustu inspirace pro aktivity, které bychom mohli realizovat i na naší škole.
Velmi si vážíme toho, že jsme mohli být součástí tohoto zasedání.
Sofie Horská (3. C) a Aleš Chylík (7. A)