Hravá dvouhodinovka češtiny
Ve středu 19. června 2024 si studenti kvarty připravili program pro své mladší spolužáky z primy. Vzniklo tak 14 stanovišť, na nichž se musely soutěžní dvojice poprat s pestrými úkoly z mluvnice i literatury. Primáni absolvovali například běhací diktát, záludnou křížovku, rozřazování zájmen dle druhů, rozeznávání druhových číslovek. Na jiných stanovištích museli spojit postavy s názvem literárního díla, určit literární žánr ukázky či najít to správné rýmové schéma.
Díky krásnému počasí se celý program mohl odehrávat na hřišti za gymnáziem.
Dojmy studentů 1.A:
Soutěž se mi moc líbila. Lidi na stanovištích byli vtipní a všechno hezky vysvětlili. Bylo dobré zopakovat si češtinářské věci. Některé mě překvapily, ale většina úkolů byla jednoduchá.
Soutěž byla fajn, byla jsem ráda, že jsme místo trčení ve třídě běhali venku. Asi nejvíc se mi líbilo stanoviště, kde se hádaly filmy podle obrázků. Některá hodnocení byla ale moc přísná.
Bavilo mě na tom to, že jsem tam mohla být v týmu. Bylo hezky, takže bylo dobré, že jsme byli venku. Určitě bych aktivitu někdy zopakovala.
Nejvíce se mi asi líbilo, jak jsem tam musel běhat a řadit slova na spisovná a nespisovná, a i jinak jsem si soutěžení užil.
Na soutěži se mi líbilo, že to organizovala kvarta, že úkoly, které jsme měli dělat, nebyly moc složité na pochopení, a taky, že jsme nemuseli moc dlouho čekat na další stanoviště.
Soutěžení bylo zajímavé zpestření na konci roku. Moc se mi líbilo, že to pro nás dělala jiná třída a ne učitelé. Moc mě to bavilo.
Studenti kvarty si pochvalovali nasazení a šikovnost žáků primy a byli rádi, že si mohli aktivity nachystat a vyzkoušet. Uvědomili si také, že role pedagoga není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Mnoho z nich se shodlo, že by si v budoucnu něco podobného rádi zopakovali.



