- Úvod
- O škole
- Základní informace o škole
- Vize školy
- Povinně zveřejňované informace
- Organizační struktura
- Zaměstnanci
- Školská rada
- Sdružení rodičů
- eduroam
- IS Bakaláři
- ISIC, ITIC, ALIVE
- Formuláře
- Poskytování informací
- O studiu
- Uchazeči
- Projekty
Projekty a spolupráce
- Šablony JAK II na GVM 2025–2028
- IDZ Kraje Vysočina
- Clim-E-Do!
- Šablony JAK na GVM 2022–2025
- Učíme se ze života pro život 2
- Digitalizujeme školu (NPO)
- Učíme se ze života pro život
- Šablony II na GVM 2020–2022
- Šablony II na GVM
- Erasmus+
- Šablony 2017 na GVM
- Šablony na GVM
- Projekty ICT 2008-2015
- Nové metody interaktivní výuky
- Socrates - Comenius 1
- E-learning GVM
- Digitalizace
- Fotogalerie
- Kontakty
- GVM
- Archiv aktualit
Na exkurzi v denním stacionáři NESA
Ve čtvrtek 5. 9. 2024 se třídy 7. A a 3. C vydaly do nedalekého denního stacionáře NESA. Účelem exkurze bylo představit studentům toto zařízení, jeho služby, klienty a vůbec způsob, jakým NESA funguje. Hned u dveří nás s milým úsměvem vítaly zaměstnankyně stacionáře a uvedly nás do tamější jídelny, kde jsme se dověděli mnoho zajímavých informací. Pochopili jsme, že je zde podporován nejen rozvoj člověka s mentálním a fyzickým postižením a jeho začlenění do společnosti, ale také rodina, ve které handicapovaný žije. Poté jsme se rozdělili do menších skupinek, abychom si mohli lépe projít jednotlivé místnosti, prozkoumat jejich vybavení a možnosti realizace i odpočinku, které jsou klientům nabízeny. Všechny prostory jsou speciálně upravené. Navštívili jsme kuchyň, tělocvičnu, místnost pro rozvoj jemné motoriky, dílny, ale i velmi oblíbený Snoezelen. Jedná se o speciálně vybavený prostor pro terapii, která aktivuje smysly. Tato místnost nás všechny obzvláště oslovila. Bylo nám dobře v prostředí plném světlených a zvukových podnětů, vůní a hudby. Paní, které v NESE pracují, byly milé a vlídné, mnoho pomůcek pro klienty jsme si díky nim mohli vyzkoušet na vlastní kůži. Velmi silným zážitkem byla atmosféra. Viděli jsme, s jakou láskou a obětavostí tito lidé dělají svoji práci. Je opravdu cítit, že klienti tohoto zařízení ani jejich rodiny NEjsou SAmi.
Jana Říhová
Adaptační kurzy
Žáci a studenti prvních ročníků se v termínech 2. až 3. 9. 2024 a 5. až 6. 9. 2024 zúčastnili adaptačního kurzu, který se již tradičně konal v příjemném prostředí rekreačního střediska Záseka. Program, který jsme pro naše "nováčky" přichystali, byl opravdu velmi pestrý a zajímavý. Mimo různých stmelovacích a sportovních her si mohli vyzkoušet také skupinové aktivity a plnění úkolů v terénu. Co je však nejdůležitější, všichni měli možnost vzájemně spolupracovat a co možná nejlépe se poznat. Oba adaptační kurzy se vydařily a k dobré náladě přispělo i krásné slunečné počasí. Přejeme novým žákům a studentům, aby byli u nás ve škole spokojeni a ve svém kolektivu se cítili co nejlépe.
Dita Massey
Školní řád
Školní řád (1 MB) platný od 2. září 2024
Na gymnáziu proběhl XXI. seminář o filosofických otázkách matematiky a fyziky
Na Gymnáziu Velké Meziříčí probíhal od úterý 20. srpna do pátku 23. srpna 2024 XXI. seminář o filosofických otázkách matematiky a fyziky.
Více informací o průběhu semináře naleznete v článcích:
Na gymnáziu odstartoval seminář o filosofických otázkách
Starosta města přivítal účastníky semináře
Jiří Podolský pokřtil svou knihu
Přednášky ze semináře jsou dostupné na webových stránkách https://www.gvm.cz/cs/o-studiu/seminare/698-xxi-seminar-o-filosofickych-otazkach-matematiky-a-fyziky.
XXI. seminář o filosofických otázkách matematiky a fyziky
Komise pro vzdělávání učitelů matematiky a fyziky JČMF a Gymnázium Velké Meziříčí pořádají
XXI. seminář o filosofických otázkách matematiky a fyziky
20. – 23. srpna 2024, Gymnázium Velké Meziříčí
Oznámení o konání semináře (169 KB)
Předseminární brožura (511 kB)
Přednášky:
D. Hrubý:
Binární relace (16,65 MB)
M. Kozák:Attosekundová fyzika a metrologie (37 MB)
J. Bouchala:Cantorova hospoda (24 MB)
M. Dušek:Strašidelné působení na dálku aneb Nobelova cena za fyziku v roce 2022 (6,3 MB)
J. Valenta:Na velikosti (někdy) záleží – zejména v nanosvětě. Průkopníci polovodičových kvantových teček získali Nobelovu cenu za chemii v roce 2023 (11,6 MB)
A. Trojánek:O jedné analogii: Elektron vázaný na úsečku – stojatá de Broglieova vlna (20,9 MB)
T. Nečas:Kam směřuje gymnaziální fyzika? (1,84 MB)
M. Rokyta:Čím nás mate a čím nás nemate matematika (1,57 MB)
J. Podolský:Teoretická mechanika ve třech knihách – kontext, koncept a obsah nové univerzitní učebnice (9,5 MB)
R. Halaš:Ordáňovy trojúhelníky a čtyřúhelníky (3,29 MB)
J. Novotný:Prostor, čas a prostoročas. Od Eukleida přes Newtona k Einsteinovi. (6,57 MB)
D. Rybák:Odkud vím, že to, co vím, vím? K některým výchovným aspektům Husserlovy fenomenologie. (553 KB)
A. Kobza:Pozoruhodné vlastnosti kruhové inverze (6 MB)
Š. Zajac:Představení knihy Jana Obdržálka: Průřez mechanikami – klasickou, relativistickou i kvantovou – pro fyziky i nefyziky (0,9 MB)
Poznáváme Brno
V úterý 25. 6. 2024 v rámci projektového dne studenti s pedagogickými doprovody vyrazili na celoškolní exkurzi do Brna. Pět autobusů rozvezlo účastníky na různá zajímavá místa. Některé exkurze byly vyučujícími vybrány pro celé třídní kolektivy. První ročník tak navštívil hvězdárnu, planetárium a technické muzeum. Do technického muzea zavítali také primáni a terciáni, kteří si dále prohlédli Pavilon Anthropos.
Ostatní studenti si podle svého zájmu ze širší nabídky nejčastěji vybírali expozici Velká Morava v Moravském zemském muzeu spojenou s prohlídkou Brněnského podzemí, vycházku „židovským městem“ s průvodkyní, návštěvu ZOO Brno, návštěvu centra města a Špilberku, prohlídku pivovaru Starobrno s následnou vycházkou u Brněnské přehrady a konečně exkurzi na Chemické fakultě VUT.
Ke zdaru akce přispělo také krásné počasí, které nám přálo i následující den, kdy se jednotlivé třídní kolektivy opět vydaly do terénu a užily si dopoledne v přírodě.
Tradiční vs. inovativní
Pořádání exkurzí je na gymnáziu řadu desetiletí nedílnou součástí výuky téměř všech vyučovaných předmětů. Studenti výjezdy vnímají jako možnost být spolu mimo lavice, oddychnout si od všední rutiny a také jako způsob, jak objevit nové věci či si teoretické poznatky ověřit prakticky. Zdálo by se, že tedy není nic oblíbenější než výlety za poznáním, přesto se ale stále častěji setkáváme s tím, že se někteří studenti exkurzí nechtějí účastnit, omlouvají se, raději volí náhradní práci ve škole. Občas argumentují, že s rodiči bývá takový způsob poznávání pohodlnější, nemusejí se ohlížet na spolužáky, program mohou takřka kdykoliv upravit či zkrátit. Na podobné argumenty existuje dvojí odpověď. Buď exkurze zrušit (není to nároková složka výuky), nebo vedle těch nejosvědčenějších cest hledat novější a zajímavé.
Více v článku
Tradiční vs. inovativní (602 KB)