- Úvod
- O škole
- Základní informace o škole
- Vize školy
- Povinně zveřejňované informace
- Výroční zprávy
- Organizační struktura
- Zaměstnanci
- Školská rada
- Sdružení rodičů
- eduroam
- IS Bakaláři
- ISIC, ITIC, ALIVE
- Formuláře
- Poskytování informací
- O studiu
- Uchazeči
- Projekty
Projekty a spolupráce
- Projekt Jean Monnet
- Šablony JAK II na GVM 2025–2028
- IDZ Kraje Vysočina
- Clim-E-Do!
- Šablony JAK na GVM 2022–2025
- Učíme se ze života pro život 2
- Digitalizujeme školu (NPO)
- Učíme se ze života pro život
- Šablony II na GVM 2020–2022
- Šablony II na GVM
- Erasmus+
- Šablony 2017 na GVM
- Šablony na GVM
- Projekty ICT 2008-2015
- Nové metody interaktivní výuky
- Socrates - Comenius 1
- E-learning GVM
- Digitalizace
- Fotogalerie
- Kontakty
- GVM
- Archiv aktualit
Maturitní zkouška ve školním roce 2025/2026
Maturitní zkouška ve školním roce 2025/2026 (154 KB)Seznamy literárních děl pro ústní maturitní zkoušku z ČJL ve školním roce 2025/2026:
8. A - seznam četby k maturitě z ČJL pro šk. rok 2025/2026 (245 KB)
4. C - seznam četby k maturitě z ČJL pro šk. rok 2025/2026 (257 KB)
Maturitní témata 2025/2026:
Anglický jazyk (119 KB)
Německý jazyk (140 KB)
Matematika (124 KB)
Fyzika (118 KB)
Chemie (111 KB)
Biologie (149 KB)
Zeměpis (195 KB)
Informační a komunikační technologie (199 KB)
Dějepis (113 KB)
Základy společenských věd (140 KB)
Hudební výchova (153 KB)
Výtvarná výchova (128 KB)
Kritéria hodnocení profilových zkoušek z českého jazyka a literatury a z cizích jazyků (160 KB)
Hodnocení profilových ústních maturitních zkoušek (124 KB)Poslušně hlásím! aneb 3. C v Lipnici nad Sázavou
V úterý 24. září 2024 jsme navštívili Lipnici nad Sázavou. Uvítala nás pracovnice Památníku Jaroslava Haška, která nás pustila do autorova domku. Haškův domek byl opravdu malinký, ale útulný. Podle vystavovaných předmětů i archiválií bylo znát, že jeho život byl jedno velké dobrodružství a zábava.Vyhlíželi jsme další pamětihodnosti, ale zároveň s napětím sledovali šedavou oblohu, protože nás měla čekat procházka k Národnímu památníku odposlechu. Jakmile se jedna skupinka vracela ze hřbitova, kam jsme zamířili k Haškovu hrobu, začalo poprchávat a naše naděje na krásnou cestu kolem zatopených lomů se ztrácely. Kapky nás ale nezastavily, vydali jsme se nejprve na prohlídku hradu Lipnice, kde kdysi i sám Hašek provázel. Na hradě jsme prošli věž, Trčkovský a Thurnovský palác, kapli sv. Vavřince, podzemí, dokonce jsme měli i hezký pohled na vlající českou vlajku.
Poté nás neustávající déšť zahnal do Haškovy oblíbené restaurace U České koruny, kde jsme se občerstvili, a protože se počasí neumoudřilo, nezbývalo nám nic jiného než se vrátit domů. I přes déšť jsme si exkurzi moc užili.
Za 3. C Kateřina Vlachová
Exkurze do Polska
Ve dnech 11. až 13. září 2024, tedy v dřívějším termínu než obvykle, vyrazili studenti maturitního ročníku již tradičně k našim severním sousedům.Tentokrát třídenní poznávací zájezd do Polska zahájili prohlídkou bývalého hlavního města a nynějšího centra Malopolského vojvodství Krakova. Prvním navštíveným místem byl areál Wawelu s královským hradem a hlavně katedrálou, kde vystoupali na věž k monumentálnímu zvonu Zikmund a kde také naopak sestoupili do krypty s ostatky významných osobností polské historie.
Na exkurzi v denním stacionáři NESA
Ve čtvrtek 5. 9. 2024 se třídy 7. A a 3. C vydaly do nedalekého denního stacionáře NESA. Účelem exkurze bylo představit studentům toto zařízení, jeho služby, klienty a vůbec způsob, jakým NESA funguje. Hned u dveří nás s milým úsměvem vítaly zaměstnankyně stacionáře a uvedly nás do tamější jídelny, kde jsme se dověděli mnoho zajímavých informací. Pochopili jsme, že je zde podporován nejen rozvoj člověka s mentálním a fyzickým postižením a jeho začlenění do společnosti, ale také rodina, ve které handicapovaný žije. Poté jsme se rozdělili do menších skupinek, abychom si mohli lépe projít jednotlivé místnosti, prozkoumat jejich vybavení a možnosti realizace i odpočinku, které jsou klientům nabízeny. Všechny prostory jsou speciálně upravené. Navštívili jsme kuchyň, tělocvičnu, místnost pro rozvoj jemné motoriky, dílny, ale i velmi oblíbený Snoezelen. Jedná se o speciálně vybavený prostor pro terapii, která aktivuje smysly. Tato místnost nás všechny obzvláště oslovila. Bylo nám dobře v prostředí plném světlených a zvukových podnětů, vůní a hudby. Paní, které v NESE pracují, byly milé a vlídné, mnoho pomůcek pro klienty jsme si díky nim mohli vyzkoušet na vlastní kůži. Velmi silným zážitkem byla atmosféra. Viděli jsme, s jakou láskou a obětavostí tito lidé dělají svoji práci. Je opravdu cítit, že klienti tohoto zařízení ani jejich rodiny NEjsou SAmi.Jana Říhová
Adaptační kurzy
Žáci a studenti prvních ročníků se v termínech 2. až 3. 9. 2024 a 5. až 6. 9. 2024 zúčastnili adaptačního kurzu, který se již tradičně konal v příjemném prostředí rekreačního střediska Záseka. Program, který jsme pro naše "nováčky" přichystali, byl opravdu velmi pestrý a zajímavý. Mimo různých stmelovacích a sportovních her si mohli vyzkoušet také skupinové aktivity a plnění úkolů v terénu. Co je však nejdůležitější, všichni měli možnost vzájemně spolupracovat a co možná nejlépe se poznat. Oba adaptační kurzy se vydařily a k dobré náladě přispělo i krásné slunečné počasí. Přejeme novým žákům a studentům, aby byli u nás ve škole spokojeni a ve svém kolektivu se cítili co nejlépe.Dita Massey
Školní řád
Školní řád (1 MB) platný od 2. září 2024Na gymnáziu proběhl XXI. seminář o filosofických otázkách matematiky a fyziky
Na Gymnáziu Velké Meziříčí probíhal od úterý 20. srpna do pátku 23. srpna 2024 XXI. seminář o filosofických otázkách matematiky a fyziky.Více informací o průběhu semináře naleznete v článcích:
Na gymnáziu odstartoval seminář o filosofických otázkách
Starosta města přivítal účastníky semináře
Jiří Podolský pokřtil svou knihu
Přednášky ze semináře jsou dostupné na webových stránkách https://www.gvm.cz/cs/o-studiu/seminare/698-xxi-seminar-o-filosofickych-otazkach-matematiky-a-fyziky.



