Komise De, OV, VV, HV a latiny

Složení předmětové komise De, VV, ...

Předseda:

Mgr. Barbora Štindlová - vedoucí oddělení dějepisu

Členové:

Mgr. Lenka Muchová - vedoucí oddělení výtvarné výchovy

Mgr. Dagmar Handová Navrátilová - vedoucí oddělení latiny

Mgr. Markéta Rosová Prudíková, Ph.D. - vedoucí oddělení hudební výchovy

Mgr. Ilona Pokorná - vedoucí oddělení OV, ZSV

Mgr. Kateřina Káňová, Mgr. Ladislava Fialková, Mgr. Jana Říhová, Mgr. Marcela Pospíšilová, Mgr. Tereza HammerováMgr. Lenka Padalíková, Mgr. Marie Nedomová

 

Poděkování Gymnáziu Velké Meziříčí od organizace Člověk v tísni

Poděkování

Poděkování Gymnáziu Velké Meziříčí od organizace Člověk v tísni za účast na Běhu pro Afriku.

Naše žákyně Sarah Ouředníčková uspěla na Olympiádě lidských práv

Olympiada lidskych pravV prostorách Magistrátu hlavního města Prahy proběhlo v pátek 4. prosince finále čtvrtého ročníku soutěže Olympiáda lidských práv, kterou pořádá spolek Leges humanae. Postoupilo do něj osmdesát nejlepších z celkem 2 658 studentů středních škol ČR, kteří se přihlásili do základního kola. Do celostátního finále se probojovala i Sarah Ouředníčková z Gymnázia Velké Meziříčí a získala celkově druhé místo.

Celý článek a další fotografie jsou dostupné na http://www.velkomeziricsko.cz/vsehochut/1349-gymnazistka-sarah-ourednickova-uspela-na-olympiade-lidskych-prav-cr.

 

Exkurze maturantů do Polska

BirkenauAuschwitz II – Birkenau. Koncentrační tábor, který nechal vybudovat Heinrich Himmler v roce 1941. V nacistické dokumentaci zapsaný jako zajatecký tábor, my však dnes víme, že Birkenau plnil funkci tábora vyhlazovacího. Bylo zde zavražděno přes milion mužů, žen a dětí. Vězni do tábora přijížděli v dobytčích vagónech z různých částí světa a mnoho z nich cestu nepřežilo.

Celý článek: pdfTam, kde lidský život nic neznamená (354 KB)

SOČ - Šikana ve školním prostředí

28. března byla ve školním kole úspěšně obhájena práce Evy Káňové na téma Šikana ve školním prostředí, kterou zpracovala v rámci Základů společenských věd.

Práce byla postoupena do okresního kola, kde získala první místo. Dále postoupila do krajského kola, kde obsadila druhé místo.

Kompletní znění práce je k dispozici v učitelské knihovně GVM. Stěžejní část si můžete stáhnout v připoženém souboru pdfŠikana ve školním prostředí.

Studenti zhlédli film Hořící keř

Ve středu 19. 11. 2014 studenti vyššího gymnázia a 4. A zhlédli v kině oceňovaný film polské režisérky Agnieszky Holland Hořící keř (2013). Téměř tříapůlhodinový snímek je inspirovaný skutečnými událostmi i reálnými postavami. Scénář dramatu o alarmujícím činu Jana Palacha, osudech jeho blízkých a počátcích normalizace v posrpnové ČSSR napsal Štěpán Hulík.

pdfCelý článek Studenti zhlédli film Hořící keř

Dějepravné soutěžení 2012

Letos 4. června 2012 se uskutečnil již IX. ročník s názvem Země bohů a lidí. Studenti dokazovali své vědomosti, zdatnost, pohotovost, zručnost, schopnost improvizace, … na látce vztahující se ke starověkému Řecku. A věřte, že dohonit maratonského běžce, držet s ním krok a ještě mu odpovídat na všetečné otázky není úplně snadné. Stejně jako vést učenou disputaci se samotným Sokratem či vysvětlit, jak to ten Archimédes s pomocí zrcadel vlastně zapaloval ony nepřátelské lodě. Naši zástupci: Potomci Řeků (terciáni – Eliška Brázdilová, Eduard Heřmánek, Radim Liška, Petra Macková, Jan Moravec, Vít Řezáč) a Božské zmije (kvartáni – Magdalena Horká, Jiljí Horký, Michal Kříž, Anna Melounová, Tereza Rosová, Adam Šilpoch) se do všech 22 úkolů bez otálení pustili. Po třech hodinách snažení byl výsledek zpečetěn. Terciáni obsadili 1. místo s 203 body, kvartáni 2. místo se 189 body!

pdfCelý článek Dějepravného soutěžení 2012

Základy společenských věd a Společenskovědní seminář

Základy společenských věd navazují na předmět Občanská výchova. Obsahují celou řadu dílčích oborů, se kterými jsou studenti během výuky seznamováni. Protože se jedná o předmět se širokým záběrem, který pomáhá upevňovat mezipředmětové vztahy a vytvářet celkový všeobecný přehled, je nutná aktivní spolupráce studentů a sledování politických, kulturních a celkově společenských událostí. V hodinách jsou kromě frontální metody využívány individuální a týmová práce, diskuse, projektová práce, řešení modelových situací, prezentování aktuálního tuzemského i celosvětového dění, exkurze. Výuka je podporován didaktickou a IT technikou a probíhá zejména v nově zařízené odborné učebně. Maturanti a zájemci mohou ve čtvrtém ročníku navštěvovat Společenskovědní seminář.

Číst více...

Zřizovatel organizace

Zřizovatel organizaceSeparatorFinanční podporaPodpořil
Nahoru